ångest

Jag blir ett totalt freak av Harry Potter. Inatt läste jag ut femte boken och sedan när jag ska sova, upptäcker jag en spindel på golvet! Jag är extremt rädd för dessa varelser, speciellt såna som den här, den va ganska stor och hysteriskt snabb på sina smala ben..(ryser ofrivilligt vid minnet).
Klockan var väl runt 1 eller 2 när jag står i mitt rum, och stirrar oavbrutet på spindeln. Om man råkar släppa den med blicken kanske den hoppar upp och sätter sig i mitt hår eller nåt liknande (ryser igen).
Jag kände mig som en hjältemodig kvinnlig form av Harry Potter när jag lugnt och sansat (okej, lögn, snarare halvt gråtande och hysteriskt) ställde en sopkorg över spindeln. Då fick den luft och kunde leva, men jag slapp ha den utom kontroll.
Fast jag vågade ju inte sova i min säng bredvid spindeln (tänk om den på något mystiskt sätt skulle kunnat ta sig ut). Därför har jag sovit denna natt i en soffa. Observera att våra soffor är alldeles för korta för mina ben. Obekvämt. Lite sömn. Men när jag vaknade släppte pappa ut det lilla krypet och nu är alla nöjda igen.

Vilken uppsats. Är smått imponerad av mig själv. Nu blir det nog fika med Korre och gänget på Vurma. Eller bio. Biobiljett vs Te. Fika blir det! (;

&justja. Imorgon slutar vi skolan. Hihi (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0