rosor och palmblad

Kommer ihåg när jag och josse bara låg på min eller hennes säng och lyssnade på Du&jagDöden, om och om igen. 
Jag kommer ihåg att jag fastnade för den här låten.






Väntan, alltid denna väntan
Från vitt till grått till svart
Detta år var svart















Och liljorna faller från ett fönster i Västerås i natt
Jag hör ditt skratt
Över plymerna, palmbladen och korsen
Som skallrar där i vinden, som lät som hesa röster
Från dom som gör reklamen, jagar zombies upp ur graven
Ge mig nåt som känns
Längtan, alltid denna längtan, härifrån långt bort
Långt, långt bort
Och rosorna fäller alla kronblad igen som grät dom blod, för att livet är så kort
Och människor i de låsta tysta husen
Gläntar på gardinen och stirrar ut på gatan
Med ögon som är rädda, för allting som kan hända
Fast det redan hänt

Kommentarer
Postat av: N

så äckligt jävla vackert!

2009-05-03 @ 21:50:39
URL: http://noraslilla.blogg.se/
Postat av: rebecka

ajno! ( :

2009-05-04 @ 08:04:55
URL: http://blai.blogg.se/
Postat av: Agnes

Åh, låtar som känns... asså den är verkligen grymt fin å jag kommer också ihåg den gången tror jag..!

2009-05-07 @ 19:19:24
Postat av: Agnes

Åh, låtar som känns... asså den är verkligen grymt fin å jag kommer också ihåg den gången tror jag..!

2009-05-07 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0