det bästa med att åka bort är att få komma hem igen

..filosofiskt uttryckt va?
Det stämmer typ i mitt fall. Fast det va superbra skidåkning i nooooorge så finns det  några nackdelar:

1. Luften är så ren så att jag började hosta lite smått. Lungorna fick lixom en chock av allt syre.

2. Folk i Norge pratar norska. Mer behöver inte sägas egentligen.. En kille i skiduthyrningen fick upprepa sin fråga till mig pinsamt många gånger, då jag envisades med att svara fel hela tiden. Ett litet missförstånd helt enkelt.

3. Det fanns ingen tillgång till internet (som sagt, norrmännen har ingen riktig koll på övriga världens tekniska utveckling).

4. Elzkling åkte bort idag, i två veckor. Eftersom jag tvunget skulle spendera en vecka far far away blir det tre veckor innan vi ses. Bra planering där, jättebra!


Ikväll har jag varit med Nora och nu ska jag se vänner, vääärldens bästa serie, laalalala. /B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0