weird

Jag och N påväg hem från skolan. Vi sitter i tunnelbanan och förundras och stör oss på några små, små barn (dom kanske va 10). Dom skriker och skrattar väldigt irriterande högt, det är både tjejer och killar. En tjej har en grymt jobbig röst och jag och nora känner hur huvudvärken smyger sig på. Då säger tjejen: AAAMEEEN JAG MÅSTE JU FAAAAN HAA PENGAAR TILL CIIIGGPAAAKEEET IDAAAAG!

jag säger bara ?
Va ska denna lilla jobbiga tjej med ett ciggpaket till? Man blir ju rädd.. om det är okej att röka när man är så liten vad är mer okej isåfall? Och har föräldrarna ingen som helst koll på sina ungar? herrejösses.
När vi väl kommit av tunnelbanan har tydligen detta lilla gäng också klivit av, men dörrarna stängs och lämnar någon kvar i vagnen. Detta gör att alla börjar skrika som hysteriska hyenor speciellt den här ciggtjejen. Dom skriker så högt att jag inte ens kan säga hejdå till N, tillslut öppnas dörrarna och alla springer in i vagnen igen. Då har både jag och N definitivt allvarlig migrän.

Vad är det för fel? Dom här ungarna kan inte ens kallas ungdomar då jag är övertygad om att dom gick på mellanstadiet. Sådär var väl ändå inte jag i typ fyran? Med risk för att låta gammal: Vart är världen påväg?
Sköt om er people/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0